Wanneer je een traject start bij ADHD City, is het van belang om te weten hoe het zit met de verzekering, de kosten en de factuur. We leggen het hier uit.
Je kunt bij ADHD City terecht als je verzekerd bent bij een zorgverzekeraar waarmee wij een contract hebben afgesloten. Dat zijn:
Caresq (Eucare, Aevitae Uzovi 3360)
Menzis (hier vallen ook onder: Anderzorg, Hema en VinkVink)
DSW (hier vallen ook onder: In Twente en Stad Holland)
Regeling Medische zorg Asielzoekers (RMA)
Regeling Medische zorg aan Ontheemden (RMO)
Je hebt altijd een ‘eigen risico’. Dat eigen risico is € 385,-, of hoger als je daarvoor hebt gekozen bij het afsluiten van je verzekering. Dat bedrag van eigen risico aan zorgkosten betaal je zelf. Je eigen risico geldt eenmalig per kalenderjaar. Als je het al hebt uitgegeven aan andere zorg, dan komt het te vervallen en krijg je de kosten voor deze behandeling gewoon helemaal vergoed.
Ieder jaar betaal je opnieuw eigen risico. Dus wanneer je behandeling over een jaargrens heengaat, betaal je in het nieuwe kalenderjaar opnieuw het eigen risico. Deze tijd gaat tellen vanaf het moment dat we de intake en kennismakingsgesprek met je plannen (dit is stap 2 in het stappenplan).
De factuur wordt periodiek digitaal ingediend bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal het eigen risico met je verrekenen.
Sinds 2023 geldt het zorgprestatiemodel, dat is de manier van financiering van de GGZ. De prestatie die ADHD City aan jou levert, is voor jou herkenbaar en controleerbaar. Op de rekening zie je op welke datum en met wie je een consult hebt gehad en hoe lang dat duurde. Je krijgt ook inzicht in de dingen die wij achter de schermen doen, zoals de onderling overleg.
Ben je bereid de behandeling zelf betalen? Dan kun je ook bij ons terecht als je niet de juiste zorgverzekering hebt. Neem contact met ons op voor meer informatie. Een deel van de kosten kun je vervolgens nog wel bij jouw eigen zorgverzekeraar declareren.